Isuzu SUV Forum banner

2002 Isuzu Trooper LS 4WD - Project (heeft AT-revisie nodig)

202 views 0 replies 1 participant last post by  KingArthur  
#1 ·
$1,750.00

Check price

Poulsbo, Washington

2002 Isuzu Trooper LS 4WD - 276.000 mijl - Motor onberispelijk - Transmissiewerk vereist - Schone titel in de hand

VIN: JACDJ58X727J07696

Meer foto's van de aanbieding en een startvideo hier, evenals een PDF van de CarFax die ik heb getrokken toen ik de truck kocht: Listing Photos Out - Google Drive

Link naar mijn FB Marketplace-advertentie: Log into Facebook

Bezorging mogelijk tegen een vergoeding (brandstofprijs) binnen een redelijke afstand van Poulsbo, WA of Seattle.

Te koop is mijn Trooper uit 2002. Dit is een voertuig met automatische transmissie zonder het Isuzu TOD-systeem. Dit is ofwel het perfecte voertuig voor iemand die een truck wil met één bezoek aan de monteur (of een doe-het-zelfproject), of die wat donoronderdelen nodig heeft voor zijn Trooper.

Kilometerstand: Technisch gezien is dit een voertuig met 'echte kilometerstand onbekend'. De kilometerteller in het instrumentenpaneel heeft veel pixels die niet werken, dus het is moeilijk om de exacte kilometerstand af te lezen. Maar periodiek, wanneer hij door bepaalde cijfers rolt, kun je ze allemaal aflezen. Momenteel is de kilometerstand 276.XXX mijl, maar ik weet niet wat de XXX is omdat deze niet nauwkeurig kan worden afgelezen. Je kunt in het fotoalbum zien waar ik naar verwijs.

Mechanisch: Mechanisch gezien is deze truck in opmerkelijke staat, met één uitzondering. Toen ik hem kocht, was ik verbaasd over hoe schoon de motor was. Ik weet niet of hij op een gegeven moment een nieuwe motor heeft gekregen, of dat de vorige eigenaar vlak voor de verkoop een ongelooflijk agressieve revisie van de bovenkant heeft gedaan, maar hij ziet eruit en loopt als nieuw. Start onmiddellijk, stationair draaien perfect, loopt sterk, verbrandt geen olie of koelvloeistof. Het is een blije motor.

De transmissie is echter een probleem. Dit probleem activeert ook het controlelampje van de motor. Als je je verdiept in deze trucks, weet je dat deze 4L30E-eenheden om de 100.000 mijl of zo periodiek gereviseerd moeten worden. Deze moest gereviseerd worden toen ik hem kocht. Ik heb de revisie zelf gedaan, maar blijkbaar niet erg goed, want na een zomer rijden gaf hij er weer de brui aan. Momenteel kan het voertuig in de 1e of 2e versnelling worden verplaatst, maar zodra hij probeert op te schakelen naar de 3e versnelling, lijkt hij in de neutraalstand te vallen. Dus, het opschakelen van 2 naar 3 levert functioneel gewoon 2-N op. Je kunt hem dus verplaatsen, op een aanhanger zetten en ermee tot ongeveer 30 mph op de weg rijden met de versnellingshendel in de '2'-stand. Bovendien heeft hij geen achteruit, schijnbaar om dezelfde reden (gaf er precies tegelijkertijd de brui aan). Een van de koppelingsplaten grijpt gewoon niet aan. Hij heeft dus ofwel een transmissierevisie of een vervangende transmissie nodig. Dat is een haalbare klus in elke reguliere werkplaats en een haalbare doe-het-zelfklus voor iemand met een hefbrug, een transmissiekrik en 20-50 uur vrije tijd, afhankelijk van vaardigheid, ervaring en geluk. Ik heb 3 andere projectauto's die mijn aandacht vragen en heb niet de energie om te besteden aan een voertuig waarvoor ik geen langetermijnplannen heb.

Mijn discussie hier op Planet Isuzoo over het proberen te diagnosticeren van dit probleem is hier beschikbaar, zodat je een uitgebreidere beschrijving van het probleem kunt krijgen: https://www.planetisuzoo.com/posts/5588098/

Exterieur: De algehele staat van deze truck is redelijk, met enkele roest/corrosiegebieden die passen bij zijn leeftijd en gebruik. De meeste carrosseriepanelen zijn in goede staat, met wat putjes aan de voorkant van de motorkap. De onderkant van het voertuig vertoont een behoorlijke hoeveelheid algemene oppervlaktecorrosie/roest, maar niets 'kankerachtig' of structureel. De ergste plekken zijn de beugels die het frame verbinden met de voor- en achterbumpers, maar die meest agressieve roest strekt zich niet uit tot het frame zelf.

Interieur: Het interieur is in goede staat, maar laat zeker zijn leeftijd zien. Alles is schoon, er zitten geen nare vlekken op de stoelen of andere contactpunten. De vloerruimte aan de bestuurderskant heeft wat vlekken door water dat op een gegeven moment lekte toen de voorruitpakking lekte. De mat in de kofferbak heeft een gesmolten plek omdat de laatste 2 voet van de uitlaat doorgeroest en gebroken was, dus de pijp was recht omhoog gericht op de onderkant van de vloer. De uitlaat is inmiddels gerepareerd.

Neem contact op met eventuele vragen! Ik zou dit ding graag naar een nieuw huis brengen, hetzij als een onderdeelauto voor iemand die het nodig heeft, hetzij als een truck die gemakkelijk genoeg is om weer op de weg te krijgen.